Mały czarny chłopczyk obserwował mężczyznę z balonikami na wiejskim jarmarku.
Mężczyzna był dobrym sprzedawcą ponieważ uwolnił czerwony balonik z uwięzi, żeby poszybował wysoko w powietrze, przyciągając w ten sposób tłum przyszłych młodych klientów.
Potem uwolnił balon niebieski, potem żółty i biały. Wszystkie poszybowały w niebo.Czarny chłopczyk stał długo, patrząc na czarny balon, a potem zapytał:
„Proszę Pana, gdyby Pan wypuścił czarny, czy poleciałby tak wysoko jak pozostałe?”
Mężczyzna z balonami uśmiechnął się ze zrozumieniem. Zerwał sznurek, który trzymał czarny balon i gdy poszybował do góry, powiedział:
„To nie kolor synu go unosi, lecz to, co jest w środku”
Czym jest to, co będzie unosić Twoje dziecko przez życie ?
Jakie nawyki przekazujesz swoim dzieciom ?
Czy wyrabiasz w nich przekonania, które będą je ograniczać w życiu czy wspierać?
Psychologowie twierdzą, że wiedza nabyta w szkole przez dziecko, tylko w 20% będzie się przekładać na jego „dobre i szczęśliwe życie”.
Oprócz intelektu, potrzebna jest również umiejętność rozwiązywania problemów i konfliktów, wyrażania i rozumienia własnych uczuć, radzenia sobie z własnym lękiem i złością, przyjazny stosunek do siebie, świata i innych ludzi, szacunek empatia, niezależność w myśleniu i postępowaniu.
Cechy te psychologowie coraz częściej określają mianem „pięknego umysłu”.
Poprzez harmonijny i całościowy rozwój, kontakt z odpowiednią literaturą i sztuką, gry psychologiczne z rówieśnikami, możliwość uczestniczenia w dyskusjach i burzach mózgu, przeprowadzając eksperymenty naukowe i rozwijając sprawność czytania i myślenia, u każdego dziecka, można wykształcić „piękny umysł”*
*Fragment zaczerpnięty z biuletynu nr 10 Akademii Nauk
תגובות